22:16

Dlaczego warto być asertywnym?


Kochani bardzo dziękuję za tyle aktywności na moim blogu. Cieszę się ogromnie, że tu ze mną jesteście i mogę się z Wami podzielić moim zdaniem na różne tematy. Niezależnie od tego, czy się ze mną zgadzacie czy nie Wasza opinia jest dla mnie nadzwyczaj istotna.

Tematem dzisiejszego posta, jak już za pewne zdążyliście zauważyć jest asertywność. Za pewne wielu z Was zna definicję tego pojęcia, jednakże nie wszyscy umiemy wyrazić swoje myśli, uczucia i poglądy. Stąd pojawia się pytanie: ,,Dlaczego warto być asertywnym?"

Myślę, że większość z Was, w tym ja chce być postrzegany w społeczeństwie, jako osoba miła, sympatyczna, na którą zawsze można polegać. Jednak z tego stanu rzeczy niezwykle łatwo wpaść w pułapkę, jaką jest danie sobie wejść na głowę. W towarzystwie zaczynamy przytakiwać większości, choć w rzeczywistości myślimy zupełnie inaczej. Pojawia się w nas poczucie strachu, że nasz odmienny pogląd zostanie źle odebrany w grupie i staniemy się powodem drwin i ne zrozumienia. Oczywiście wszystko zależy w dużej mierze od tego, w jakim towarzystwie się obracamy. Jeśli bowiem trafiliśmy na wspaniałych znajomych/przyjaciół, którzy cenią sobie nasze zdanie i nie oceniają nas przez nie to można śmiało powiedzieć, że jesteśmy farciarzami i problem strachu wyrażenia własnych uczuć jest zminimalizowany. Nie każdy jest jednak takim farciarzem. Co zatem jeśli czujemy wewnętrzny strach przed powiedzeniem tego co czujemy? Cóż, z jednej strony może być to po prostu wynik naszej osobowości, gdyż osoby nieśmiałe niechętnie mówią, o swoich uczuciach, od tak. Jednakże istnieje też taka ewentualność, że obracamy się w towarzystwie, które lubi narzucać swoje zdanie innym przez co my mamy pod górkę.
Z własnego doświadczenia wiem, że pozwalając innym na zbyt wiele nie kończy się to zbyt dobrze. Jeśli ktoś ewidentnie nie liczy się z naszym zdaniem i dąży tylko i wyłącznie do osiągnięcia swoich celów to nie ma sensu się męczyć. Oczywiście nie zawsze od razu dochodzimy do takich wniosków bo przecież wierzymy w dobre intencje innych ludzi, ale z pewnością po czasie możemy dostrzec fakt, że coś jest nie tak.

Pamiętajcie, że istotą asertywności jest prawo każdego człowieka do bycia sobą, danie innym szansy na wyrażenie własnych poglądów na dany temat. Należy pamiętać, że nawet jeśli się z kimś nie zgadzamy nie możemy narzucić mu swojego zdania, a jedynie wymienić się refleksjami. Jeśli ktoś będzie chciał zmienić zdanie na dany temat to po prostu to zrobi, nie trzeba krzyków, awantur, fochów itp. 

Nie bójcie się mówić tego, co leży Wam na sercu, bo każdy ma do tego prawo. Pamiętajcie, jednak że mówiąc to, co czujecie nie musicie od razu kogoś obrażać bo nie na tym to polega. Wyrażanie uczuć to jedno, a szacunek do drugiego człowieka to drugie.





photo by Edyta



154 komentarze:

  1. Już miałam tak ze ktos probował wejsc mi na glowe niezbyt przyjemne uczucie jednak sie nie dalam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobrze się czyta twoje post!
    Świetna stylizacja, napewno do Ciebie wróce :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ciągle próbuję być asertywna i stawiać na swoim, kiedy jest taka konieczność. Niestety często ulegam i inni to wykorzystują. Miło było poczytać o emocjach, bo tego typu posty raczej nie są ukazywane.
    Buziaki Kochana :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś często ulegałam, ale udało mi się nad tym zapanować. ;) Buraczki :*

      Usuń
  4. Świetnie napisany post, bardzo przyjemnie się go czytało :) Ja zawsze stawiam na swoim jak mam pewność racji :) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post, w 100% nalezy być asertywnym. Zapraszam do mnie http://movieisgoodxd.blogspot.com/ licze na komy i obserwowanie , serdecznie zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszytko tak jak napisałaś w poście... trzeba być asertywnyn jednak też trzeba pamiętać by przez ta asertywność nie stać się bucem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, wszystko w granicach rozsądku. ;)

      Usuń
  7. Ja na szczęście jestem farciarzem. Moje towarzystwo akceptuje każde zdanie na różnie tematy. Jednak masz rację, jeżeli trafimy na osobę, która nie akceptuje nikogo i niczego to jest już gorzej
    http://pineapplealexxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Super post <3 moim zdaniem trzeba być asertywnym i w niektórych sytuacjach powiedzieć stanowcze nie! :)
    https://fashiongirls-girlsfashion.blogspot.com <-- zapraszamy

    OdpowiedzUsuń
  9. Dokładnie - mamy do tego prawo. Jeśli ktoś to akceptuje jest wart uwagi, jeśli nie - nic nie straciliśmy :)

    www.turqusowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety żyjemy w takich czasach że ludzie nie rozumieją asertywności, ani też nie potrafią z niej "korzystać" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety nie każdy to potrafi, ale dla chcącego nic trudnego. ;)

      Usuń
  11. Dokładnie tak, każdy z nas ma prawo do wyrażania siebie, własnego zdania i swoich poglądów. To także szacunek dla czyjegoś punktu widzenia, który może być zupełnie odmienny do naszego :)
    Pozdrawiam cieplutko;) Tak Po Prostu BLOG Będzie mi miło jak zajrzysz do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś byłam właśnie taką osobą uległą, przytakującą, robiącą coś wbrew sobie. teraz zdecydowanie jestem bardziej stanowcza i pewna siebie. Pracuje na to każdego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. oj miałam z tym kiedyś problemy. Teraz czuje się pewniejsza siebie. :) Mam nadzieję, że tak będzie już zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  14. super wpis :) ja włąśnie jestem osobą, która zawsze robi i mówi wszystko tak jak chce i nie dopasowywuje się do innych lub nie siedzę cicho, zawsze wyrażam własne zdanie i zawsze robię wszystko po mojemu, ale w taki sposób żeby to nie przeszkadzało innym. Dziwie się czasem, że ludzie nie potrafią mówić wprost o swoich odczuciach. Ja równiez jestem bardzo nieśmiałą osobą, która wstydzi się odezwać, ale jesli chodzi o coś co by mi miał ktoś narzucić to nie ma szans.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie każdy to potrafi. Jak to mówią osoba osobie nie jest równa. Każdy swoją nieśmiałość ukazuje w inny sposób. Jeśli Tobie udaje sie wyrażać swoje zdanie no to tylko się cieszyc. Tak trzymaj ;)

      Usuń
  15. Bardzo ciekawy post, miło się go czyta :) ja niestety nie nauczyłam się jeszcze być asertywna, ale powoli małymi kroczkami się tego uczę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dxiekuje. Na pewno w końcu Ci się uda. ;)

      Usuń
  16. Super wpis. Bardzo mi pomogłaś bo miałam z tym problem... Dziękuję. Ps. Bardzo ładna stylizacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to bardzo, że jakoś pomogłam choć nic takiego nie zrobiłam. Trzymam za Ciebie kciuki kochana żebyś miała być asertywna! ;) Dziękuję :*

      Usuń
  17. Super post ! Miło się czyta mądre, wartościowe wpisy i do tego dające do myślenia !

    Mój blog Pozdrawiam i obserwuje, będę wpadać częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tyle miłych słów! :* Pozdrawiam :*

      Usuń
  18. Świetnie to wszystko napisałaś! Niestety z reguły jest tak, że jeśli mówi się to co się myśli to wszyscy to źle przyjmują. Przyanjmniej u mnie tak jest. Zdjęcia super :)

    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja odkąd zmieniłam towarzystwo czuję, że mogę powiedzieć wszystko. Uważając oczywiście, by nie urazić innych ;) Dziękuję i pozdrawiam :*

      Usuń
  19. Asertywność jest mega ważna i to nawet wiadomo ze szkoły, bo to praktycznie w każdej klasie temat na godzinie wychowawczej. Jak dla mnie to przydatna umiejętność, bo kiedy robią się grupki i każda chce narzucić swoje zdanie, warto być sobą i trzymać się swojego. W końcu znajdzie się ktoś kto polubi nas takimi, jakimi jesteśmy.

    Pozdrawiam :)

    PS śliczne paznokcie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, zgadzam się z Tobą. Na pewno znajdzie się ktoś kto nas zaakceptuje takimi jakimi jesteśmy ;)

      Usuń
  20. Ucze sie asertywnosci kazdego dnia :) ciezka to nauka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety. Nikt nie mówił, że będzie łatwo. ;)

      Usuń
  21. Świetny post ja asertywności nauczyłam się dopiero niedawno, ciężko było, ale nie żałuję.

    Kiudlis.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajnie, że mówisz o takich rzeczach. Warto być asertywnym, ale niektórym brakuje odwagi, bo się zwyczajnie boją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety. Sama należałam do osób, które boją się mówić co myślą, ale idzie się tego nauczyć. :)

      Usuń
  23. Ja staram się być asertywna i myślę, że nawet nieźle mi to idzie :D Obracam się w takim towarzystwie, że nie boję się powiedzieć co ja "o tym" myślę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Masz rację, asertywność jest bardzo ważna w naszym życiu. Osoby, które cenią nasze zdanie to nasi najlepsi przyjaciele :)
    Pięknie wyglądasz
    Pozdrawiam!
    wkomenda.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Dziękuję kochana :* Pozdrawiam Cię również ;)

      Usuń
  25. Bardzo ładne zdjęcia :) koszula bardzo mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny post oraz zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Asertywność to zdecydowanie cecha której się trzeba nauczyć, jest bardzo potrzebna w prawidłowym funkcjonowaniu. Wewnętrzne NIE jest o wiele zdrowsze niż ciągłe TAK. Jeżeli coś nam nie pasujmy nie zgadzajmy się na to.

    OdpowiedzUsuń
  28. Masz całkowitą rację ;) Tylko trzeba pamiętać, żeby nie wyjść przy asertywności na chama. Bo trzeba wiedzieć kiedy można powiedzieć "nie", ale też trzeba mieć pewne granice. W końcu każdy ma swoje granice cierpliwości i jeśli ktoś ciągle jest na "nie" to każdy się zdenerwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie można oczywiście wpadać ze skrajności w skrajność. ;)

      Usuń
  29. Masz dużo racji :) Sama chce być odbierana jak najlepiej w społeczeństwie,natomiast też nie ma co się wywyższać za bardzo bo wtedy będzie się odtrąconym i skutki będą odwrotne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli we wszystkim zachowa się umiar to nie będzie się odtraconym. ;)

      Usuń
  30. Bardzo fajnie napisane, lubie tego typu posty. Twój bardzo miło mi się czytał mimo poważnego tematu. Bardzo fajnie zdjęcia ;)

    http://livetourevel.blogspot.com/2017/02/liscie-manuka-ziaja.html

    OdpowiedzUsuń
  31. Mówię co myślę oczywiście w taki sposób by nikomu nie zrobić przykrości. Jak nie chce się kłócić, a czymś się nie zgadzam to po prostu się nie odzywam.
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I o to chodzi. Można mówić, co się myśi tak, by nikomu nie sprawić przykrości. ;)

      Usuń
    2. Ciekawy post,fajnie że poruszasz takie tematy,dobrze jest poczytać o czymś innym :)

      Usuń
  32. Staram się mówić to co myślę, ale wiadomo, zdarza się, że nie możemy komuś czegoś powiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A no właśnie. Trzeba umieć ugryźć się w język. ;)

      Usuń
  33. Jest dokładnie tak, jak napisałaś. Trzeba być asertywnym, to dobra cecha jednak nie należy przez to być chamskim, niemiłym i wrednym. :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Paradoksalnie, jeśli pozwolimy innym kontrolować nasze życie, możemy mieć pretensje tylko do siebie. Niektórym takie podejście wydaje się wygodne, ale myślę, że nie prowadzi to do niczego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  35. Jak dla mnie asertywność to bardzo ważna cecha w życiu człowieka.
    Nie można dać sobie wejść na głowę i trzeba potrafić powiedzieć nie bez strachu przed konsekwencjami
    http://paaullina-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Asertywnosc jest cecha wazna, ale ciezka w opanowaniu niestety. Ja nie jestem asertywna, a chcialabym. Dzięki temu zgadzam sie na rzeczy, które wgl mi nie pasuja. Mam nadzieje, ze z czasem naucze sie mowic nie :)
    Super post!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taką nadzieję, że Ci się uda. Trzymam za Ciebie mocno kciuki ;) Dziękuję i pozdrawiam również! ;)

      Usuń
  37. dlatego warto otaczać się ludźmi, którzy nas akceptują i wręcz motywują do bycia sobą, a nie próbują stłamsić naszą osobowość :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Miałam kiedyś problem z pewnością siebie, teraz troszkę się zmieniło, wiadomo że z wiekiem też sami się zmieniamy, teraz nie pozwoliłabym sobie wejść na głowę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co racja to racja. Zatem bardzo się cieszę. ;)

      Usuń
  39. fajny post, czasami dobrze jest poczytać coś innego niż wszędzie :)
    http://olusky.blogspot.com/2017/02/najmodniejszy-kolor-w-tym-sezonie.html

    OdpowiedzUsuń
  40. Asertywność zawsze mi się kojarzy z umiejętnością mówienia słowa "NIE" :)

    www.wkrotkichzdaniach.pl - coś, co Cię (mam nadzieję) zaciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetna tematyka postu :) I piękne paznokcie ;*

    OdpowiedzUsuń
  42. moim zdaniem wyrażanie myśli jest najważniejsze <3 świetny post <3

    OdpowiedzUsuń
  43. Świetny tekst, totalnie się zgadzam!
    Myślę, że nad asertywnością trzeba ciągle pracować. Czasami wystarczy w miły sposób wyrazić swoje zdanie czy opinie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* Dokładnie, pozdrawiam również :*

      Usuń
  44. Uwielbiam czytać Twoje posty. Są zawsze dobrze napisane, mądrze, nie za długo, a do tego jeszcze te zdjęcia :) cud, miód!

    black-bird-says.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej bardzo mi miło. Nawet nie wiesz, jaka to dla mnie motywacja. :*

      Usuń
  45. Ja jestem bardzo asertywna. :)
    Spodobała mi się koszula :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Fajnie się czyta. Ja zawsze mówię to co myślę, przychodzi mi to z łatwośćią

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że tak twierdzisz. Prawidłowo, tak trzymaj. :)

      Usuń
  47. Mi chyba tej cechy brakuje, ale zawsze warto nad sobą pracować ! :)

    http://kamila-kwiatkowska.pl

    OdpowiedzUsuń
  48. Piękne paznokcie :*

    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Dla mnie asertywność to jedna z najważniejszych cech! Kiedyś w ogóle taka nie byłam, dawałam wejść sobie na głowę, wręcz pomiatać sobą, a teraz jestem pewna siebie i nie boję się swojego zdania, co uważam za swój ogromny atut!

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    MÓJ INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam to samo, dlatego cieszę się, że Ci się udało. :)

      Usuń
  50. Ja mam problem z byciem asertywną. Myślę, czy po prostu nie zacząć mówić prosto z mostu co myślę. :)
    Fajny look, ale zdjęcia są trochę za ciemne. :/
    Obserwuję.
    https://callmefashionblogger.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnaś. Dziękuję ;) Wiem, jestem tego świadoma, ale niestety musiałam już coś wstawić, a warunki pogodowe mi nie sprzyjały. Następnym razem będzie lepiej. ;)

      Usuń
  51. Umiejętność powiedzenia NIE to ważna cecha :)
    Fajne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  52. Bardzo dojrzały wpis. Zgadzam się. ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. Asertywność to dobra cecha, jednak bardzo ciężka do wypracowania.. No ale małymi kroczkami możemy ją nabyć, wystarczy próbować!
    nathvalie

    OdpowiedzUsuń
  54. Jeszcze nie dawno słuchałam się innych, ale z czasem człowiek mądrzeje. Teraz mam swoje zdanie i się go trzymam

    OdpowiedzUsuń
  55. Super post. Ja zawsze miałam swoje zdanie, nie słuchałam się innych. Cudowne zdjęcia, pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobrze. :) Dziękuję, pozdrawiam również.:*

      Usuń
  56. Aaa Świetny wpis i blog! Mega przyciaga uwagę!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  57. Mam tak, że wiele razy wolę odpuścić..
    http://werablogerkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak nieraz mi się zdarza, dlatego pracuję nad tym. :)

      Usuń
  58. Niestety, kiedyś byłam bardzo uległa. Od dawna dużo się zmieniło, staram się być asertywna. Świetny wpis!

    Martha🌺

    OdpowiedzUsuń
  59. Ale masz tu ładnie!
    Świetny post i zdjęcia ;)
    Pozdrawiam♥ https://livilvi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana. :* Pozdrawiam również. :)

      Usuń
  60. Zgadzam się z tobą.. jednak w tym świecie trudno jest być asertywnym bo spotkałam się nie raz nie dwa z opinią że jestem chamska, bo nie przytakuję wszystkim dookoła i mam swoje zdanie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety czasem ktoś może to źle odebrać.

      Usuń
  61. Ja staram się być asertywna w każdej sytuacji, oczywiście tylko jeśli jest to możliwe. Bardzo fajny post i jakie cudowne paznokcie <3

    http://oliwia-blogg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  62. Uważam, że zdrowo czasami spróbować popatrzeć się z innej perspektywy, a może zmienimy naszą opinie. Jednak każdy powinien być asertywny,kiedy coś jest przeciwne nam samym. Bardzo podoba mi się twój blog :)

    W wolnym czasie zapraszam do siebie: http://www.potatohead.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej zgadzam się z Tobą, że czasem warto spojrzeć ba coś z innej perspektywy czy też spróbować czegoś innego, jednak powinna być to nasza własna decyzja, a nie narzucona przez kogoś. ;)

      Usuń
  63. Wszystko zależy w jakich kręgach się otaczamy. Niektórym bardzo łatwo wyrażać swoje zdanie, inni zaś mają z tym olbrzymi problem. :/
    Fajny post, obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  64. Świetny wpis, myślę że każdy wyciągnie dla siebie z niego lekcje nt. swojej asertywności :)

    Zapraszam do siebie!! :) AccordingOskar.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  65. My jesteśmy asertywne na szczęście :) Genialny wpis jeszcze takiego nie widziałyśmy. Super, a zdjęcia śliczne :) Buziaki ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super dziewczyny. :* dziękuję. Buziaczki ^^

      Usuń
  66. ja bardzo doceniam jak ktos jest sobą bo w dzisiejszych czasach duzo osób chce być tak jakby "podróbą" i ja nie widze co w tym takiego jest. mądry post
    Pozdrawiam, lu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety teraz często zdarza się, że ludzie udają kimś kim nie są, by wkupić się w łaski jakiejś grupy. Dziękuję i pozdrawiam również. :)

      Usuń
  67. SUper post:) Ale u mnie ciężko czasami z asertywnościa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) no niestety nie łatwe jest opanowanie tego.

      Usuń
  68. No to teraz już wiem,że gdy ktoś mi powie,że jestem wredna to mogę odpowiedzieć,że po prostu jestem asertywna. Chociaż to dość smutne,że jak miło by nie przestawiło swojego zdania to ludziom i tak będzie nie pasować meh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że wszystko zależy od tego e jaki sposób formułujemy nasze przekonania. Jeśli jest to zawarte w sposób w żadnym stopniu nie urażający drugiej osoby to nie jest się chamskim.

      Usuń
  69. OJ TAK ! Asertywność to podstawa funkcjonowania :D
    http://mastylle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  70. Nigdy więcej się nie poddawaj. Trzymam kciuki!:)

    OdpowiedzUsuń
  71. To faktycznie ważna cecha. Warto się w nią wzbogacić :)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  72. U mnie niestety ciężko z asertywnoscia. Super posta . Daje do myślenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda Ci się to zmienić. ;) dziękuję.

      Usuń
  73. Ja niestety nie jestem zbyt asertywna i często nie potrafię odmówić. Muszę stanowczo popracować nad tą cechą, ponieważ rzeczywiście jest ona dość istotna. Świetne zdjęcia, bardzo podobają mi się twoje włosy.
    Obserwuję! Mam nadzieję, że u mnie także Ci się spodoba :)

    Życzę miłego dnia!
    Diamentowe myśli - klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam zatem za Ciebie kciuki. :) Dziękuję. :)

      Usuń
  74. Świetnie napisane!
    Pozdrawiam!
    Zapraszam również do mnie w wolnej chwili :) https://juliaszymendera.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  75. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  76. Niestety bardzo często nie potrafimy mówić ' nie ' co przez innych zostaje wykorzystywane. Szczególnie jeżeli chodzi o stosunki w pracy. Tam trzeba być z jednej strony asertywnym, z drugiej podstępnym, a z trzeciej sympatycznym. Jak tu wszystko pogodzić? To nie takie łatwe niestety...

    https://bitasmietanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  77. 31 yr old Business Systems Development Analyst Fianna Burnett, hailing from Port Hawkesbury enjoys watching movies like Downhill and Worldbuilding. Took a trip to Humayun's Tomb and drives a C70. odwiedz nasza strone internetowa

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 KLAUDIX , Blogger